Hélène V.

1
2
3
4
5
6
Hélène V.

Vraag

Hoe maken we de switch van B2B-distributeur tot B2C-merk?

Cosmeticabedrijf “Hélène V.” groeide doorheen de jaren van een verdeler van één cosmeticamerk naar een Benelux-distribiteur van 5 merken. Het bedrijf beleverde de markt van schoonheidsspecialisten en ondersteunde dit netwerk ook met coaching & training.

Nieuwe ambities reiken verder dan het B2B-netwerk en dus besloot het bedrijf een eigen concept op de consumentenmarkt te lanceren. Identify.Me werd gevraagd om deze nieuwe stap te stroomlijnen met een totaalaanpak.

Met behulp van een gestructureerd en onderbouwd traject werden de bedrijfsfilosofie en identiteit van het bedrijf verhelderd en gedefinieerd. Door “Hélène V.” grondig, gefundeerd en future-proofed te herpositioneren openden we het speelveld om het nieuwe consumentenconcept, het “Happy Skin Kafé”, te lanceren. To be continued…